هفت نیوز: عماد خدابخش درباره فیلم کوتاهش با نام «آنسوی دریاچه» که به بخش داستانی سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده است گفت: این فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه ای بر اساس یک داستان کوتاه از یکی از کتاب های سیامک گلشیری است که بر اساس آن «آنسوی دریاچه» را در شمال کشور ساختم. تمام صحنه های این فیلم در شب فیلمبرداری شده است، گفت: این فیلم به لحاظ تولیدی برای ما دشواری هایی داشت زیرا فیلمبرداری در شب باعث می‌شد کار نورپردازی با سختی انجام شود از طرف دیگر منابع نوری ما تنها یک چراغ ماشین و آتشی بود که کاراکتر فیلم درست کرده بود.

این فیلم ماجرای ۲ مرد را روایت می کند که به طور اتفاقی کنار هم قرار می گیرند. یکی از آنها برای ماهیگیری کنار دریاچه می آید و سپس مرد دیگری که کیسه ای به همراه دارد در کنار مرد نخست قرار می گیرد و این سرآغاز گفتگوهای این ۲ مرد می شود و در خلال همین گفتگوها رازی برملا می شود.

 

او با اشاره به اقتباس ادبی در سینما گفت: در «آنسوی دریاچه» به قصه گلشیری وفادار بودم اما پایان قصه با پایان فیلم کمی متفاوت است. ضمن اینکه آقای گلشیری در طول ساخت «آنسوی دریاچه» با ما همراه بود. از همین رو می توانم بگویم که «آنسوی دریاچه» به فضای اصلی قصه نزدیک است. «آنسوی دریاچه» ۲ نقش دارد که هر ۲ را بازیگرانی از اهالی تئاتر ایفا کردند که یکی از آنها امسال در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه در چند فیلم دیگر هم حضور دارد.

خدابخش اضافه کرد: کار اصلی من تدوین است اما از این قصه خوشم آمد و وسوسه شدم تا آن را بسازم که به نظرم تجربه خیلی خوبی بود. آخرین اثر سینمایی که به تدوین آن پرداختم فیلم سینمایی «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی بود البته در این جشنواره هم چهار فیلم در مقام تدوینگر دارم و در حال حاضر هم مشغول تدوین ۲ فیلم کوتاه هستم.

او درباره سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: تعداد فیلم های این دوره از جشنواره به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده ولی به دلیل ممیزی برخی فیلم های خوب به این جشنواره راه پیدا نکرد که امیدوارم این روند ادامه پیدا نکند زیرا این اتفاق آزادی و تجربه گرایی در فیلم کوتاه را مورد هجوم قرار می دهد. به نظرم امسال در بخش بین الملل فیلم‌های بسیار خوبی از جشنواره های معتبر حضور دارند که نشان از دقت و وسواس هیات انتخاب است همچنین اضافه شدن بخش پیچینگ به جشنواره و امکان تولید مشترک با کشورهای دیگر از جذابیت های جشنواره سی و پنجم است ضمنا نشست های تخصصی با عنوان «۳۵-۲۰» با موضوعات تخصصی و افرادی که به دقت گزینش شده اند برای هر علاقه مند و فیلمساز بسیار مفید است.